El professor de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Salvador Simó, va participar a la Jornada “Generant benestar” organitzada per la Diputació de Barcelona el passat 10 de novembre, al Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona. En la mateixa sessió, va parlar sobre la importància de l’art i la cultura pel benestar de les persones, de la prescripció social, així com del rol de la Teràpia Ocupacional en aquest àmbit.

En la seva intervenció va compartir els resultats de les recerques que va liderar des de la Càtedra de Salut Mental UVic-UCC/Fundació Althaia i el Grup de Recerca Salut Mental i Innovació Social (UVic-UCC/CESS/FCSB, Fundació AlthaiaCHVOsonament).

La UVic-UCC ha esdevingut un referent en l’àmbit nacional a l’haver liderat projectes de recerca i acció amb institucions com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (2017), Auditori Nacional de Catalunya (2018), Museu Thyssen Bornemisza de Madrid (2019-2021) i a la ciutat de Vic.

Precisament, a la ciutat de Vic va passar de treballar amb una sola institució a convertir a tota una ciutat en una ciutat amigable de les persones amb demència, en incloure en el projecte liderat amb l’Ajuntament de Vic a tres museus (Museu Episcopal de Vic, Museu de l’Art de la Pell, Centre d’Arts Contemporànies AcVic), dues orquestres (Orquestra Inclusiva UVICEmVic), centres culturals com La Farinera o el Cinefòrum, així com a artistes locals. Conjuntament amb l’Ajuntament de Vic ja s’està treballant en la temporada 2021. Les activitats estan adreçades a les persones amb demència, els familiars i els seus cuidadors.