El passat 23 de gener, el professor de Teràpia Ocupacional de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i investigador del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC Salvador Simó, va impartir la conferència online l’Art d’Emprendre. A la conferència, organitzada per la Conferència Llatinoamericana de Teràpia Ocupacional i la Federació de Teràpia Ocupacional de Veneçuela, hi van participar més de 100 assistents provinents de diversos països d’Amèrica Llatina com Veneçuela, Xile, Argentina, Mèxic, Equador i Colòmbia.

Aquest seminari dóna continuïtat al seminari impartir per estudiants europeus de ciències de la salut impartida recentment en el marc de la Consortium of Institutes of Higher Education in Health and Rehabilitation in Europe (COHEHRE). Mostra el lideratge de la FCSB i de la UVic-UCC en aquest àmbit.

La competència en emprenedoria és cabdal en la formació dels professionals actuals. L’emprenedoria social busca solucions innovadores als principals reptes de salut, social i ecològics que confronta la Humanitat, i està directament relacionada amb els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni.

El grup de recerca Salut Mental i Innovació Social de la UVic-UCC, dirigit per Salvador Simó, lidera diversos projectes que promouen l’emprenedoria social. En concret seguin els postulats teòrics del Premi Nobel Muhammad Yunus, Premi Nobel de la Pau. Es poden destacar els projectes: Creació d’una cafeteria amb persones amb malaltia mental (BIOARTCAFE); Inserció laboral de joves en activitats nàutiques (INSERMAR); Inserció laboral de joves en temes de paisatgisme i esport a la natura (ECOSPORTECH), o Interdisciplinary cooperation fort psychosocial interventions for refugees (INTERACT). En tots ells l’emprenedoria ha sigut un aspecte cabdal. Estudiants de teràpia ocupacional i d’infermeria han participat d’aquest projecte en el marc de l’aprenentatge servei.