Les investigadores Inge Van Helshoecht i Ingrid Sanders de la Universitat d’Antwerp han fet una visita a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, els dies 17, 18 i 19 de gener.

L’objectiu ha sigut crear una aliança de recerca amb el Grup de Recerca de Salut Mental i Innovació Social FCSB-CESS de la UVic-UCC, amb relació a l’aplicació de l’art i la cultura com a instruments pel benestar i la participació social de persones amb diverses problemàtiques. Concretament, s’han establert les bases per presentar un projecte de recerca compartit en l’àmbit europeu.

Durant la seva estada han visitat el Museu d’Art Medieval (MEV), el Centre d’Arts Contemporànies (AcVIC), i el Museu de l’Art de la Pell, on el grup liderat pel professor de Teràpia Ocupacional Salvador Simó desenvolupa els projectes de recerca i acció a la ciutat de Vic. De la mateixa manera, han conegut els projectes liderats pel Grup de Recerca SaMIS al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (2016), Auditori i Orquestra Nacional de Catalunya (2017), i al Museu Thyssen de Madrid (2018-2020).

Durant l’estada, s’ha aprofitat per mantenir una reunió amb el vicedegà de la FCSB Xavier Jordana, per posar les bases d’un “bilateral agreement” per l’intercanvi de docent i d’estudiants de la FCSB amb aquesta universitat belga.