La Raquel Solanich és una estudiant de segon curs del grau en Infermeria de la UVic – UCC. La Raquel ha dut a terme les pràctiques del grau a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés (UCSI) a l’Hospital Universitari de Vic des del 2 de novembre fins al 3 de desembre, i ens ha explicat la seva experiència durant aquestes pràctiques.

En quin servei has estat?

En aquest període de pràctiques del primer semestre he estat a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés, que es troba a la primera planta de l’Hospital Universitari de Vic i se situa just al costat dels quiròfans. En aquesta unitat preparem als pacients, els netegem la zona on se’ls ha d’intervenir i seguidament els fem entrar a quiròfan.

Què t’ha aportat aquest període de pràctiques?

Durant aquest període de pràctiques he après a identificar les necessitats de cada pacient, a més del seu estat físic i emocional i veure com s’adapten ells a nosaltres. També he vist diferents aspectes que realment m’han fet valorar i aprendre la situació de cada persona.

Com està la COVID actualment a l’hospital?

A la meva Unitat el pacient podia venir acompanyat d’un familiar per acompanyar-lo després de la intervenció i durant l’estona d’espera. Aquesta setmana, a causa de l’augment de casos COVID, el mateix hospital ha decidit canviar aquesta situació fent que els pacients vinguin sols, a no ser que siguin infants o que tinguin algun grau de dependència. D’aquesta manera la sala d’espera està més controlada i no hi ha aglomeracions en ella.

Què és el que més t’ha agradat?

El que més m’ha agradat de treballar en aquesta Unitat, ha estat el fet d’aprendre moltes paraules tècniques que eren noves per a mi o que probablement no hauria conegut si no hagués estat en aquest servei. També, el fet de no estar sempre amb el mateix pacient i aprendre la manera de tractar a diferents persones.

Tornaries a repetir el mateix servei?

Tot i que en aquest servei hi he estat molt bé i l’ambient de treball ha estat molt bo, no el repetiria, ja que m’agradaria experimentar més i veure diferents àrees com ara planta o pediatria i quirúrgica, per anar aprenent el màxim possible i esdevenir una bona infermera.