El passat 22 de novembre, la Sandra Rierola, Luz VarelaJosan Merchán i Eduard Minobes professorat i membres del grup de recerca M30 de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, van publicar l’article “Disseny i validació d’un protocol d’imatge motora graduada en el dolor del membre fantasma en el pacient amputat (protocol GraMI): estudi Delphi“.

L’objectiu d’aquest estudi era validar, a través d’una metodologia Delphi, un protocol basat en la imatge motora graduada per tal de reduir el dolor del membre fantasma en el pacient amputat. L’estudi es va dur a terme a través d’un panell d’experts nacionals i internacionals de l’àmbit de la neurorehabilitació i/o dolor. Els experts, a través de qüestionaris en línia, van avaluar cada aspecte de la intervenció mitjançant una escala Likert. Es van fer tantes rondes com fossin necessàries fins a aconseguir el consens entre els experts. Pel que fa als resultats, es van requerir un total de dues rondes per validar completament la intervenció i donar com a resultat el protocol GraMI.

Aquest estudi està dins la tesi doctoral de la Sandra Rierola i s’ha dut a terme gràcies a l’ajuda a la recerca concedida pel Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, la qual permetrà poder dissenyar l’aplicació mòbil necessària per dur a terme la intervenció i en un futur estudi poder analitzar l’efectivitat del protocol a través d’un assaig clínic aleatoritzat.

Podeu consultar l’article sencer aquí.