Prop de 3.000 persones van visitar el dissabte 23 de març la UVic en una nova edició de la seva Jornada de Portes Obertes. Com en l’edició passada, la jornada va prendre la forma d’un festival que, sota el paraigua d’UVic Fest, va comptar amb diversos espectacles i exhibicions en els diferents espais de la universitat. En són exemples un showcooking sota el guiatge dels professionals del col·lectiu Taula Dolça; les actuacions de Due Music (Edu Prat) i del DJ Set amb el DJ Nitro (Dani Martínez); el livepainting de l’artista Margalida Escoda; l’actuació de la colla castellera de la UVic Emboirats acompanyats dels Sagals d’Osona o l’exhibició d’Eloi Palau, campió del món de bici trial UCI 2022 i graduat en CAFE per la UVic-.

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar va tenir un rol protagonista, amb nombroses visites de futurs estudiants acompanyats pels seus familiars. Des del matí fins al vespre se’ls van oferir atencions personalitzades dels nostres graus, visites guiades pels laboratoris, així com activitats més específiques. Des del grau de Teràpia Ocupacional es va fer una exposició de productes de suport i adaptacions terapèutiques, així com una demostració de l’ús de la impressora 3D per a la creació de productes de suport; des del grau en Nutrició Humana i Dietètica es va fer l’activitat “Degusta la clau del teu futur” (impressió 3D de productes de xocolata); el grau en Fisioteràpia va fer un seguit de tallers pràctics i una exposició de material i eines de valoració; i el grau en Infermeria va fer una mostra del funcionament del material i laboratoris de Simulació Avançada.

Com a activitats transversals també es va donar informació sobre Programes de Mobilitat Internacional i es van fer demostracions amb tecnologies emergents com la pantalla Sectra d’anatomia virtual 3D o amb ulleres de realitat virtual.

Més d’una trentena de PDI i PAS de la FCSB, així com un bon nombre d’estudiants voluntaris van participar en aquesta jornada en què va predominar la festivitat i l’interès per les professions de l’àmbit de la salut.