L’European Geriatric Medicine Society E-CONGRESS 2020 ha comptat amb la participació de membres del Grup de Recerca M3O, professors de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i vinculats a la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya.

S’han presentat 8 pòsters científics relacionats amb el projecte OsoNaH, guardonat amb premi de la Càtedra Hestia 2019. Aquests són:

1. “Association between urinary incontinence and sedentary behaviour in nursing home residents”, dels autors Pau Farrés Godayol , Meltem Yildirim, Vinícius R. de Oliveira, Sandra Rierola Fochs, Anna Escribà Salvans, Miriam Molas Tuneu, Pau Moreno Martin, Albert Oliveras Fabregas, Jo Booth, Eduard Minobes Molina, Maria Giné Garriga i Javier Jerez Roig. En aquest treball s’investiga l’associació entre la incontinència urinària i el comportament sedentari en residents geriàtrics.

2. “Analysis of sedentary behaviour patterns in nursing home residents”. Pau Farrés Godayol i els co-autors, Sandra Rierola Fochs, Anna Escribà Salvans, Miriam Molas Tuneu ,Pau Moreno Martin, Vinícius R.de Oliveira, Meltem Yildirim, Albert Oliveras-Fabregas, Dyego Leandro Bezerra de Souza, Javier Jerez Roig i Maria Giné Garriga mostren els resultats d’un anàlisi dels patrons de comportament sedentari en residents geriàtrics.

3. “Sarcopenia among nursing home residents in Catalonia: prevalence according to the new criteria of the European Working Group on Sarcopenia in Older People (EWGSOP2)” de l’autora, Anna Escribà Salvans juntament amb Sandra Rierola Fochs, Pau Farrés Godayol, Miriam Molas Tuneu, Pau Moreno Martin, Patricia Lizett Vilca Salazar, Dyego Leandro Bezerra de Souza, Javier Jerez Roig i Eduard Minobes Molina. En aquest treball classificaren la sarcopènia de les persones grans institucionalitzades d’Osona segons els nous criteris del Grup Europeu de Sarcopènia EWGSOP.

4. “Correlation between number of visits and Lubben Scale to evaluate the social network in Nursing Home Residents” de Míriam Molas Tuneu i Pau Farrés Godayol, Anna Escribà Salvans, Sandra Rierola Fochs, Pau Moreno Martin, Meltem Yildirim, Jordi Naudó Molist i Javier Jerez Roig amb l’objectiu d’analitzar la correlació entre el nombre de visites que reben els residents geriàtrics de la comarca d’Osona i els resultats obtinguts en l’escala de xarxa social de Lubben per avaluar la xarxa social d’aquestes persones.

5. “Social network, depressive symptoms and loneliness among institutionalized older people”. l’autora Míriam Molas Tuneu juntament amb Pau Farrés Godayol, Anna Escribà Salvans, Sandra Rierola Fochs, Pau Moreno Martin, Dyego Leandro Bezerra de Souza, Montse Masó Aguado, Javier Jerez Roig i Jordi Naudó Molist, verificaren la prevalença de símptomes depressius, de soledat i d’aïllament social de les persones grans.

6. “Correlation between Frailty levels and Sedentary Behavior patterns in Nursing Home Residents”. de Vinicius R. de Oliveira, Pau Farrés Godayol, Pau Moreno Martin, Pol Gràcia Micó, Sandra Rierola Fochs, Eduard Minobes Molina i Javier Jerez Roig, els autors trobaren una correlació positiva entre fragilitat i temps en comportament sedentari i una correlació negativa entre fragilitat i nombre de passes diàries d’adults grans institucionalitzats.

7. “Urinary Incontinence in Nursing Home residents” de Pau Moreno-Martin, Meltem Yildirim, Montse Romero Mas, Míriam Torres Moreno, Míriam Molas Tuneu, Anna Escribà Salvans, Laura Coll Planas, Pau Farrés Godayol, Eduard Minobes Molina i Javier Jerez Roig identificava l’alta prevalença d’incontinència entre els residents i la millora relatada pels professionals amb l’aplicació d’un programa de micció programada.

8. “Nutritional status and loneliness among nursing home residents”. Pau Moreno Martin, Patricia Lizett Vilca Salazar, Meritxell Bonet Costa, Pau Farrés Godayol, Míriam Molas Tuneu, Albert Oliveras Fabregas, Cristina Vaqué Crusellas i Javier Jerez Roig,  destaquen l’alta prevalença de soledat entre els residents i analitza la seva associació amb la desnutrició.

EuGMS e-Congress 2020 – EuGMS