Amb el lema “Nutrició amb el cor: Dietes Plant-Based a l’exercici professional” s’ha celebrat, aquest 24 i 25 de novembre, el VI Congrés d’Alimentació, Nutrició i Dietètica, a la Facultat de Medicina de l’Hospital Clínic de la Universitat de Barcelona, que va comptar amb la participació de les professores Míriam Torres-Moreno i Cristina Vaqué-Crusellas com a membres del comitè científic, i Anna Vila-Martí, com a membre del comitè organitzador.

El lema d’aquest any ha estat “Nutrició amb el cor: Dietes Plant-Based a l’exercici professional”, que convidava a una trobada de professionals que, des del rigor científic, l’experiència professional i la consciència del paper del dietista i nutricionista a la societat, enfoquin el seu exercici professional a un abordatge integrador, conscients que només s’aconseguirà millorar el món si es treballa conjuntament. Així mateix, el congrés ha intentat anar més enllà de les dietes vegetarianes o veganes i reforçar les dietes amb predomini de vegetals per millorar la salut general i planetària.

Cristina Vaqué va dinamitzar la taula rodona sobre estratègies nutricionals per promoure una alimentació saludable i sostenible en diferents comunitats, i Míriam Torres va moderar la taula sobre la transició necessària de la restauració col·lectiva per fomentar menús més saludables i sostenibles. A més a més, el professor Eduard Baladia va fer una ponència titulada “Yogur, una mirada sobre los conocimientos, actitudes y prácticas de os profesionales de la nutrición”. En la secció dels pòsters hi havia bona representació de la UVic-UCC amb material dels professors Gil Vila, Míriam Torres i Cristina Vaqué.

En el marc del congrés es va fer també l’acte d’acadèmics on la professora Anna Vila va recollir la seva medalla com a Acadèmica de número de l’Academia Española de Nutrición y Dietética. “És un esdeveniment -explica Anna Vila- per a reforçar la línia de l’alimentació i la sostenibilitat, en els estudis del grau en Nutrició Humana i Dietètica i del màster universitari en Alimentació i Sostenibiblitat, i compartir bones pràctiques amb companys/es i institucions de l’àmbit de la nutrició.