Els professors del grau en Nutrició Humana i Dietètica Cristina Vaqué i Feliu López, juntament amb Sílvia Vilaró, de la Unitat Internacional de la FCSB, van participar a l’Staff Week “Global&European challenges. Designing Blended Intensive Programmes”, organitzada per la University of Applied Sciences of Muenster (Alemanya), del 20 al 24 de novembre, en el marc del consorci d’Universitats Europees “UP University-Responsible living for the next generations”, de què forma part la UVic-UCC.

L’objectiu de l’estada era el de dissenyar conjuntament entre els partners del consorci programes intensius combinats (Blended Intensive Programmes, BIP) al voltant de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 12 (Producció i Consum Responsable) i a implementar a partir del curs 2024-25. Els BIP són programes Erasmus+ dirigits als estudiants, que combinen una part de treball en línia amb una mobilitat de curta durada, i que tracten temes d’actualitat amb un enfocament innovador i des d’una perspectiva internacional i sovint interdisciplinari. La FCSB participarà aquest curs en 3 programes BIP.

L’aliança UP University va ser distingida recentment amb el Segell de Qualitat per la Comissió Europea i està integrada per 6 institucions d’educació superior europees, a banda de la UVic-UCC: Artevelde University of Applied Sciences (Ghent, Belgium), HAN University of Applied Sciences (Arnhem/Nijmegen, Holland), IMC University of Applied Sciences Krems (Krems-an-der-Donau, Austria), Oulu University of Applied Sciences (Oulu, Finland), FH Münster University of Applied Sciences (Münster, Germany) and Vasile Alecsandri University of Bacau (Bacau, Romania).

Les Universitats Europees són aliances transnacionals d’institucions d’educació superior de la UE que s’uneixen en benefici dels estudiants, professorat i societat, i compten amb finançament Erasmus+ i Horizon Europa. L’objectiu del consorci UP University és convertir-se en una aliança d’Universitats Europees en la propera convocatòria de febrer de 2024. La Staff Week de Muenster va ser la primera acció concreta de la UP University i un primer pas per aliniar col.laboracions en l’àmbit acadèmic, de recerca i serveis entre els seus membres.