“Viu el Parkinson a l’Escola” és un projecte de sensibilització de la malaltia del Parkinson a escoles, creada i duta a terme a través de l’empoderament d’un grup de persones que pateixen la malaltia. Paula Artigues, estudiant del grau en Teràpia Ocupacional, col·labora amb aquest projecte i ens explica com és la seva experiència i el fet d’empoderar a aquestes persones per donar a conèixer la malaltia.

L’objectiu general del projecte és empoderar el col·lectiu de persones amb Parkinson perquè desenvolupi un projecte de sensibilització a escoles de la província de Barcelona per donar a conèixer la realitat de la malaltia del Parkinson i contribuir a la millora de la convivència.

L’activitat es basa en un taller vivencial on els alumnes coneixeran i viuran en primera persona la malaltia del Parkinson. Aquesta, forma part d’un projecte més ampli on s’han empoderat a un grup de persones amb la malaltia del Parkinson per dissenyar i organitzar la seva pròpia iniciativa de sensibilització a escoles i ha estat finançada per l’Àrea de cohesió social, ciutadania i benestar de la Diputació de Barcelona. El projecte s’ha elaborat des de De Bat a Bat, l’associació per il·lusionar persones amb malaltia neurològica.

Aquesta activitat està pensada per alumnes de 5è de primària. Consta d’una introducció al cervell (tenint en compte les competències bàsiques dels alumnes d’aquest curs) i cinc proves de gimcana que es realitzen amb petits grups per vivenciar els diferents símptomes de la malaltia. Finalment, s’acaba amb una reflexió conjunta de l’experiència.

Pel que fa a l’activitat a l’aula, venen dos tècnics (un d’ells és una persona voluntària), i quatre persones (el Jordi, la Pepa, la Sofia i la Núria) amb la malaltia del Parkinson que dinamitzen l’activitat.