Des del Centre Internacional de Formació Contínua i en col·laboració amb la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, es realitzarà el curs presencial “Dolor miofascial i punts gallet. Punció seca i tractament conservador” adreçat a graduats i estudiants de Fisioteràpia que vulguin formar-se en aquesta eina terapèutica i aprendre les tècniques pel tractament dels punts gallet. El curs, que es durà a terme a Vic del 29 de gener al 6 de març encara té les inscripcions obertes.

El SDMF o síndrome de dolor miofascial és un quadre clínic característic per tenir dolor regional d’origen muscular localitzat en un múscul o grup muscular. Es caracteritza per tenir dolor a la zona muscular corresponent, a més de dolor referit a distància i per la presència d’una banda de tensió, augmentada de consistència i dolorosa, identificable a la palpació i en el seu centre es troba l’anomenat punt gallet (PG) o trigger point. Els PG corresponen a una zona hipersensible, de major consistència i la seva palpació reprodueix el dolor local i el referit a distància per el pacient, que és l’origen i la causa del dolor.

Aquest curs pretén resoldre aquest síndrome des d’una perspectiva clínica i científica, formant al fisioterapeuta amb una eina terapèutica més per al diagnòstic i tractament del SDMF, a través del tractament invasiu (punció seca).

Què és la punció seca? La punció seca és una tècnica invasiva pel treball del sistema miofascial i els punts gallet. Consisteix en la utilització d’agulles d’acupuntura, especialment dissenyades per aquest tipus de tècnica, per eliminar l’activitat dels punts gallet, regenerar i oxigenar la zona afectada i restablir la funcionalitat del múscul afectat.

El curs, adreçat a estudiats i graduats de Fisioteràpia, compleix amb els requisits demanats pel Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i amb els requisits demanats a França per a la pràctica de la Punció Seca i la seva metodologia es basa en seminaris teòric-pràctics amb pràctiques supervisades per el professor. L’estudiant disposarà del material necessari per realitzar les pràctiques (agulles de punció i material fungible). En el cas de ser estudiant de Fisioteràpia de la UVic-UCC es pot reconèixer l’equivalent a 2,5 ECTS.

Pots consultar-ne més informació i inscriure’t clicant aquí.