La investigadora del grup de recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Science (M3O) Montse Romero va recollir, el passat 12 de juny, la beca de recerca de la Càtedra Hestia, que el grup ha guanyat per un projecte sobre incontinència urinària en residències geriàtriques de la comarca d’Osona. En la seva intervenció, Romero va presentar el projecte, que s’ha anomenat OsoNaH, farà un seguiment durant un any d’un mínim de 400 persones de diverses residències de la comarca, per determinar la proporció de persones grans ingressades que pateixen, en quina mesura i de quin tipus, i conèixer els factos que hi estan associats per dissenyar futures intervencions.

L’acte de lliurament de les beques i presentació dels projectes va tenir lloc al Campus Sant Cugat de la Universitat Internacional de Catalunya, en què també es van lliurar els Premis Hestia. Ambdues iniciatives estan impulsades per la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària i tenen la voluntat d’ajudar projectes docents i de recerca liderats per professionals, equips i institucions dedicades a l’atenció de persones vulnerables amb altes necessitats d’atenció social i sanitària. En aquesta edició de les beques hi van concórrer 77 candidatures, de les quals es van elegir quatre projectes guanyadors.

El projecte del grup de recerca M3O, multidisciplinar, el lideren Javier Jerez Roig, coordinador del grup, i Eduard Minobes, i també l’integren Meltem Yildirim, Míriam Torres, Laura Coll i Montse Romero. La recerca es farà en col·laboració amb la Glasgow Caledonian University, amb qui la UVic-UCC està obrint una via de col·laboració en recerca gerontològica arran de l’estada de recerca de mig any que hi està fent Javier Jerez. Per aquest projecte l’M3O busca estudiants de grau de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar que hi vulguin col·laborar. Els interessats poden escriure a javier.jerez@uvic.cat