Un estudi recent ha revelat els múltiples beneficis dels fruits secs per a la salut cardiovascular, i Míriam Torres, degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC i coordinadora del Màster en Alimentació i Sostenibilitat d’aquesta universitat, ha compartit la seva perspectiva sobre aquest tema. L’estudi, realitzat per un equip d’experts en nutrició, ha analitzat la relació entre el consum de fruits secs i la salut del cor, i els resultats han estat prometedors.

Segons l’estudi, el consum regular de fruits secs pot reduir significativament el risc de malalties cardiovasculars. Aquests petits aliments, com ara nous, ametlles, pistatxos i avellanes, són rics en àcids grassos monoinsaturats i poliinsaturats, que tenen la capacitat de disminuir el colesterol “dolent” (LDL) i augmentar el colesterol “bo” (HDL). Aquesta combinació beneficiosa ajuda a prevenir l’acumulació de placa a les artèries, la qual cosa, al seu torn, disminueix el risc de malalties cardiovasculars.

Míriam Torres subratlla la importància d’aquests resultats i destaca que els fruits secs són una opció saludable per a mantenir una bona salut cardiovascular. Explica que aquests aliments són una excel·lent font d’antioxidants, com la vitamina E, que protegeixen les cèl·lules del cos dels danys causats pels radicals lliures. A més, el seu contingut de fibra, proteïnes, vitamines i minerals contribueix a regular la pressió arterial i controlar els nivells de sucre a la sang.

En les seves declaracions, Torres fa èmfasi en el fet que els fruits secs han de ser part d’una dieta equilibrada i saludable en general i recomana consumir una mà petita de fruits secs al dia, evitant les versions salades o ensucrades, per aprofitar al màxim els seus beneficis per a la salut.

Podeu llegir l’article original a El Confidencial.