Dimecres passat la UVic va acollir el 1r Congrés de Nutrició Humana i Dietètica per a estudiants de cicle formatiu de grau superior (CFGS), en què van participar més de 50 alumnes. Hi van assistir grups del CFGS de Dietètica de l’Escola Joviat i dels Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi, així com alguns alumnes de l’Institut dels Aliments de Barcelona i de Direcció de Cuina.

El congrés es va iniciar amb la salutació de la degana de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar de la UVic, Míriam Torres, i de la coordinadora del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic, Anna Vila.

Seguidament, es va oferir la ponència central del congrés, sobre l’emprenedoria en el sector de l’alimentació esportiva, a càrrec del dietista nutricionista clínic i esportiu Toni Solà. L’empresari i consultor va parlar de la innovació en el sector de l’alimentació i la nutrició i de la importància de guanyar certes aptituds, com la capacitat analítica, la perseverança, l’empatia i la gestió d’empresa.

Finalment, els estudiants assistents van poder fer un tastet de diferents aplicacions i àmbits de la nutrició a través de diversos tallers a les instal·lacions de la UVic: sobre els mites alimentaris, l’alimentació amb menys carn, la unió de nutrició i esport, i les textures en l’alimentació.