En el marc de l’assignatura de Psicologia del cicle vital del grau en Infermeria, Marta Felip Saborit, infermera gestora de casos a la Unitat de diagnòstic ràpid de l’Hospital General de Granollers, va impartir una xerrada als estudiants els dies 20 i 21 de novembre, on va parlar sobre la importància de la qualitat humana en la cura i l’acompanyament d’aquelles persones que transiten per un procés de malaltia.

Marta Flip va posar èmfasi en els fonaments de la professió infermera. “D’una banda, tenir cura de les persones que en algun moment del seu cicle vital veuran alterat el seu estat de salut i d’una altra, acompanyar al pacient i els familiars en moments crucials com el naixement, la malaltia i la mort.”

Tanmateix, també va destacar la importància que l’atenció a la persona sigui integral i holística, “és a dir, a l’hora d’atendre el pacient cal tenir en compte les diferents esferes de l’individu a nivell bio-psico-social.”

Finalment, Felip també va posar de manifest la importància del tipus de comunicació a establir amb el pacient i la família, la qual ha de ser efectiva i afectiva, i que requereix comptar amb una sèrie d’actituds intrapersonals i interpersonals com l’empatia, l’altruisme o l’escolta, que es treballen, entre d’altres, durant el procés de formació de les infermeres a la univeristat. Marta Felip va concloure la seva conferència als i a les estudiants del grau destacant que “en definitiva, esdevé fonamental humanitzar l’atenció a les persones.”