La Marcela Verónica Uribe Campos, responsable de les pràctiques de la facultat de ciències de la rehabilitació dels estudiants de fisioterapia a la  Universitat Andrés Bello (UNAB) a Xile, va ser reconeguda com “Dona destacada de l’Any”, el passat  8 de març.

El reconeixement, que és atorgat per la Il·lustre Municipalidad de Viña Del Mar, li va ser atorgat per la seva tasca desenvolupada, a través del projecte de Vinculació amb el Medi i Extensió Acadèmica “Mírame”, iniciativa adreçada a dones que han estat diagnosticades o són supervivents al càncer de mames. Aquesta distinció, té com a objectiu reconèixer la contribució de les dones al desenvolupament social ia la consolidació de la identitat local de la comuna de Vinya del Mar.

El projecte  “MíraMe, Siempre más Bella” està dirigit a les dones que han estat diagnosticades o són supervivents al del càncer de mama, en on l’objectiu és intentar millorar l’autoestima i imatge corporal de les dones que són afectades per aquesta malaltia. Instància on s’imparteixen tallers d’autoimatge i autoestima, cursos de ioga, maquillatge, perruqueria, podologia, manicure, turbants i perruques, els que són de gran ajuda per a elles.

També gràcies a l’ajuda de les carreres d’Infermeria, Nutrició, Psicologia, Sociologia i Medicina, es realitzen tallers d’educació per a elles i els seus familiars o cuidadors, al voltant de la prevenció del càncer de mames i al maneig de complicacions associades a la malaltia , la qual mata 41,400 dones a l’any al món, sent un dels càncers més mortífers al món.