El dijous 18 de gener s’ha celebrat la VII Jornada de salut comunitària de Vic amb una excel·lent participació i assistència, al Paranimf de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Han sigut organitzades per un grup de treball de la Taula de Salut Comunitària de Vic formada per professionals de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, l’EAP Vic 1 Nord, l’EAP Vic 2 Sud, la UVic-UCC i l’Ajuntament de Vic. Cristina Vaqué-Crusellas, docent de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC, ha format part d’aquest grup motor per impulsar, dissenyar i desenvolupar aquest esdeveniment.

Les jornades d’enguany s’han centrat sobre “el treball en xarxa efectiu en salut comunitària”. Han sigut inaugurades per la Sra. Alba Oms i Llobet, gerent de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, i el Sr. Xavier Farrés, regidor de Salut pública, ciutadania i barris, i participació de l’Ajuntament de Vic. Seguidament, la Sra. Roser del Val i Plana, tècnica de Salut pública de l’Ajuntament de Vic, i la Sra. Marta Vilanova-Vilà, directora d’Amb Salut han presentat el nou Pla Local de Salut de Vic que a més de compartir el procediment i els eixos principals del nou pla de salut, han emfatitzat la necessitat de treball en xarxa per aconseguir de forma més eficient poder desenvolupar les accions transversals que inclou el pla de salut entre els diferents sectors, entitats i agents. Les jornades han tingut l’experiència de treball en xarxa de les tècniques d’acció comunitària de l’Ajuntament de Sabadell, Emma López i Marta Mas, que han exposat el procés comunitari realitzat al barri Torre-Romeu de la mateixa ciutat. Una experiència exitosa que parteix de la coparticipació ciutadana. Com a ponències principals, cal destacar l’exposició sobre comunicació efectiva portada a cap per la Sra. Margarida Mas Sardà, directora de Galènia Comunicació Mèdica i delegada territorial a Catalunya de l’Associació Nacional d’Informadors de Salut, i la ponència sobre treball en xarxa de Rubén David Fernández Carrasco, doctor en psicologia social.

La segona part de les jornades s’han realitzat en base de 2 taules de debat i un World cafe entorn la identificació d’actius en salut, i la posada en pràctica de superar les barreres de comunicació que ens trobem sovint per a treballar en xarxa de forma més efectiva, i el que tenim, què ens falta i què ens sobre per treballar en xarxa. La cloenda de l’acte l’ha dut a terme Míriam Torres Moreno, degana de la Facultat de ciències de la salut i el benestar de la UVic-UCC que ha valorat la necessitat i importància de la salut comunitària, i la motivació per compartir experiències i aprenentatges que permetin una actualització professional i a la vegada, un moment de trobada entre persones, serveis i entitats diverses amb la finalitat de millorar la salut de la ciutadania.