El passat dimarts 11 de maig, les alumnes presencials del 3r curs del grau en Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC, van realitzar una visita al domicili d’en Jordi, una persona amb lesió medul·lar cervical per veure quines adaptacions té, els productes de suport que utilitza, i veure les rutines del seu dia a dia, etc. dins de l’assignatura de “Teràpia Ocupacional per a l’Autonomia Personal de l’Adult II”.

Les alumnes comproven com realitzar tasques a la cuina

En aquesta visita les alumnes van poder comprovar com aquesta persona realitzava tasques quotidianes com, per exemple, practicar un esport com la natació i com entrar i sortir de la piscina; van veure una demostració entre en Jordi i la seva mare de com portaven a terme la transferència de la cadira de rodes al llit i viceversa; també van poder provar de primera mà la cadira elèctrica que s’utilitza per fer bipedisme tres cops per setmana i obtenir els beneficis de mantenir aquesta postura una estona i també van ser partícips en ajudar en Jordi a entrar al seu cotxe adaptat o fer propostes per facilitar tasques a la cuina, entre d’altres.

En Jordi explica com practica natació

Aquestes visites permeten a l’estudiant d’aquest grau entendre de forma pràctica la importància i aplicació de la seva professió ja que una de les funcions principals del terapeuta ocupacional és treballar conjuntament amb la persona per tal que sigui el més autònoma possible en les activitats del dia a dia que són d’interès per ella, ja siguin tasques d’automanteniment (dutxar-se, vestir-se, desplaçar-se, etc.), ocupacions laborals o d’oci. Per aquesta finalitat s’utilitza l’entrenament d’estratègies específiques per aprendre noves maneres de dur a terme aquestes tasques o s’utilitzen productes de suport o adaptacions, entre d’altres.