L’equip integrat pels estudiants Diana Hernández, Jordi Soh i Júlia Romeu, estudiant del grau en Fisioteràpia, han estat els guanyadors del Vic i-Day 2023. El campionat es va celebrar el 19 i 20 d’octubre a la Facultat de Medicina de la UVic. Aquesta edició era la segona de la competició. Els estudiants havien de donar resposta al tema plantejat per l’organització. Aquest any s’havia de resoldre una proposta sobre la construcció de comunitats saludables: la promoció d’estils de vida saludables i la prevenció de malalties cròniques.

El jurat ha vist amb bons ulls la proposta que han plantejat l’equip Well(nest). “Existeix la possibilitat de poder implementar la proposta, les opcions de creixement i la involucració de diferents agents”, ha exposat Manu Vidal-Ribas, membre de l’organització. A més ha comentat que “aquesta proposta interdisciplinària pot arribar bé als usuaris i tenir benefici a curt termini”. El conjunt que s’ha emportat el premi és un equip format per tres estudiants que estan cursant tres graus diferents, Fisioteràpia, Medicina i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport. El premi que han rebut són 1200 € i tenir l’oportunitat de participar a la final europea dels i-Days a l’EIT Health Career Path, que es durà a terme els dies 30 de novembre i 1 de desembre a la ciutat de Barcelona. En segona posició ha quedat l’equip Transformem el que Respirem amb el lema “Reutilitzar, Reciclar i Reduir” i s’ha endut un premi de 500€. I, en tercer lloc, ha acabat l’equip Vitality Creators que s’han emportat un premi de 300€.

Aquest any hi han participat una vintena d’estudiants. El jurat d’aquesta competició l’ha format Manu Vidal-Ribas, responsable de l’àrea social del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC; Daniel Moreno, cap d’Innovació de l’Hospital Germans Trias i Pujol, i Rosa Rubio, activista en salut mental.

Vic-i-Days és una competició que té com a objectiu trobar solucions i promocionar estils de vida saludables entre la població per tal d’establir mesures de prevenció de malalties cròniques vinculades a hàbits poc saludables. Els i-Days és un campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut promogut per EIT Health, en el cas de Vic, és organitzat per la UVic-UCC i l’Institut Català de Salut.