Rosa María Rubio.

L’antropòloga social i activista en salut mental Rosa María Rubio ha participat d’una classe de l’assignatura de Fonaments de la Professió III del grau en Teràpia Ocupacional, a través d’una videoconferència. Durant la classe el professor de l’assignatura, Salvador Simó, i Rosa María Rubio han explicat als estudiants en què consisteix l’activisme en salut mental.

També han explicat als estudiants l’estratègia del suport de parells/iguals (Peer to peer), on persones amb una història de malaltia mental ajuden a altres persones amb problemes de salut mental, com és el cas del projecte Peer to peer desenvolupat per la UVic-UCC amb Osonament i Althaia, en el marc del grup de recerca de Salut Mental i Innovació Social (SaMIS), amb una activa participació dels terapeutes ocupacionals.