Més de 70 professionals de l’àmbit sanitari van participar el dimecres 14 de desembre en la divuitena jornada de l’Associació Catalana d’Infermeria Nefrològica, celebrada a l’Aula Magna de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

La jornada d’enguany portava per títol “Una mirada a la malaltia renal crònica des de la perspectiva de gènere” i s’ha centrat en la perspectiva de gènere i l’apoderament de les persones amb malaltia renal crònica, amb l’objectiu de donar visibilitat a la diferència entre homes i dones i oferir una atenció individualitzada que permeti millorar la cura i l’atenció als pacients que es tracten des dels serveis de Nefrologia. Alhora, es va parlar sobre la perspectiva  de fragilitat i d’accessos vasculars. També es van donar cinc premis als millors estudis d’investigació.

L’acte es va organitzar des de la Unitat de Nefrologia del Consorci Hospitalari de Vic (CHV) i la majoria de membres del Comitè Científic formaven part del Grup de Recerca M3O de la UVic-UCC.