Els alumnes de 4t dels graus en Periodisme i Comunicació Audiovisual de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic han dut a terme una entrevista al professor de Teràpia Ocupacional de la FCSB, Josan Merchán. Diplomat en Teràpia Ocupacional, Merchán té un màster en Cures de Salut per a la Promoció de l’Autonomia de les Persones, en Teràpia Ocupacional Aplicada i en discapacitat i és doctor en Ciències de la Salut per la Universitat de Màlaga.

Durant el transcurs de l’entrevista, Merchán ha explicat la beca obtinguda per a desenvolupar un projecte de recerca a la Universitat de Magallanes (Xile). La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya serà beneficiaria d’una de les cent beques del programa Becas Iberoamerica Santander Investigación dotades amb 5000 euros cadascuna.

El projecte pel que s’ha donat la beca anomenat Ocupación i Bienestar en el adulto mayor consistirà en un estudi qualitatiu que buscarà identificar l’impacte i la diferència entre persones majors que tenen la possibilitat de desenvolupar ocupacions significatives de les que no. Aquest estudi permetrà reflectir la situació de les persones majors i generar noves estructures en el sistema sanitari i social de les persones d’edat avançada, per tal d’evitar situacions d’exclusió.

Merchan, també ens ha respòs en què consisteix la Teràpia Ocupacional i com aquesta té com a objectiu final permetre i ajudar a les persones a que siguin mes independents i autònomes en el seu dia a dia.

Enllaç a l’entrevista clicant aquí.

Josan Merchan