La seu del Col·legi oficial de terapeutes ocupacionals de Catalunya (COTOC) va celebrar, aquest passat dissabte 18 de novembre, la jornada del Dia Mundial de la Teràpia Ocupacional, que s’organitza de forma conjunta entre el COTOC, la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC, i l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional (EUIT) de Terrassa). Any rere any, la jornada es reafirma com a referent de la teràpia ocupacional i enguany va comptar amb més de 250 inscrits.

La jornada ha comptat amb la participació del Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, el Dr. Manel Balcells, qui va desenvolupar la ponència d’obertura i va inaugurar la jornada al costat de la degana de la FCSB, la Dra. Míriam Torres, de la directora de l’EUIT, la Dra. Montserrat Comellas, i de la degana del COTOC, la Sra. Carmen Oliveras.

De la jornada també en destaca la participació de la Sra. Aina Plaza, Directora General de Planificació i Recerca en Salut del Departament de Salut i Recerca de la Generalitat de Catalunya, així com del Sr. Joan Vegué, Director del Pla Director de Salut i Addiccions del Departament de Salut. Els dos responsables polítics van pronunciar una ponència que va donar peu al desenvolupament de la primera i de la segona taula del congrés. Ambdós van coincidir en recalcar la gran importància de la Teràpia Ocupacional i van apostar per una major contractació de terapeutes ocupacionals en el marc de les noves polítiques de salut de la Generalitat de Catalunya, com ja ho havia fet el conseller Balcells durant la seva conferència d’obertura.

La primera taula va estar dedicada a aspectes d’innovació en rehabilitació física, i la segona dedicada a la salut mental domiciliària i comunitària. En la primera va presentar una ponència el doctorand de la UVic-UCC Néstor Aparicio, qui està desenvolupant un doctorat industrial basat en el desenvolupament de la Teràpia Ocupacional en atenció primària i comunitària al costat de la institució d’EBA Centelles, i sota la direcció del Dr. Salvador Simó, que ha estat al capdavant de l’organització de la jornada per part de la UVic, i que va moderar la segona taula sobre salut mental. Simó destacada que “aquestes jornades han de permetre continuar avançant en la visibilització, el reconeixement i el posicionament del terapeuta ocupacional, a la nostra societat i en els diferents nivells de l’atenció sòcio-sanitària, per millorar l’autonomia, la funcionalitat i la qualitat de vida de les persones.”

Ángel Izquierdo, ex-estudiant del grau en Teràpia ocupacional de la FCSB i actualment referent d’Atenció Integrada i Social de la Generalitat de Catalunya, va pronunciar la conferència de clausura. La Dra. Judit Rusiñol Rodriguez, coordinadora del grau en Teràpia Ocupacional va ser l’encarregada de tancar l’acte al costat de representants del COTOC i de la EUIT, en què va destacar la llarga trajectòria de la nostra universitat en la formació de terapeutes ocupacionals, ja que enguany es compleixen els 25 anys del grau de Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC.