Pàgina web del projecte InterAct.

El pròxim 16 de desembre es desenvoluparà, en format en línia, l’acte de difusió del projecte europeu Interdisciplinary Cooperation in Psychosocial Interventions for Refugees – Interact, que compta amb l’organització conjunta per part de la UVic, amb la implicació de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS) i Càtedra de Salut Mental, amb la Xarxa Europea de Teràpia Ocupacional en Educació Superior (ENOTHE).

L’acte comptarà amb la col·laboració de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya i de l’Hospital de la Vall d’Hebron, i es presentaran els resultats més destacats del projecte, desenvolupat entre el 2018 i el 2020, amb l’objectiu de crear materials educatius en l’àmbit universitari per als estudiants psicosocials a Europa, un manual per als treballadors psicosocials, un document de recomanacions polítiques, una recerca i una exposició. Les institucions participants en aquest projecte han sigut la UVic-UCC el Karolinska Institutet de Suècia, I-Berlin d’Alemanya, la National University of Athens de Grècia i HCI Productions de Finlàndia.

Per l’acte previst pel 16 de desembre, des de la UVic, els vicerectors Josep Bau i Jordi Collet s’encarregaran respectivament d’obrir l’acte i de presentar el debat posterior, amb la intervenció del Sr. Oriol Amorós, Secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, i la taula rodona d’experts europeus sobre la temàtica d’intervencions psicosocials amb refugiats, amb la participació de Francisco Collazos, Nadine Blankvoort i Theo Bogeas.

També es presentaran els resultats del projecte amb la participació a del professor de la FCSB Salvador Simó, co-director de la Càtedra de Salut Mental, així com una exposició fotogràfica del projecte.

Des de la FCSB també hi participarà la degana de la Facultat, la Dra. Míriam Torres, que juntament amb Salvador Simó, faran la clausura de l’acte.