Foto d’equip dels investigadors de la FCSB que treballen el projecte EDUVAC.

Un equip d’investigadors del grau en Infermeria de la FCSB vinculats al grup de recerca M3O ha guanyat un projecte europeu centrat a millorar les competències dels estudiants d’infermeria en vacunació. L’equip està format pels professors investigadors Núria Gorchs, Joan Carles Casas, Xavier Palomar, Carme Roure i Montse Romero i per la degana de la FCSB Paola Galbany, que encapçala la investigació com a IP.

El projecte correspon a la convocatòria Key Action 2 del programa Erasmus+ i es tracta concretament d’una Strategic Partnership. El consorci el formen cinc universitats de Grècia, Finlàndia, Eslovàquia, Itàlia i Espanya que van reunir-se en una primera trobada aquest passat mes de novembre a Grècia. El nom del projecte és Educating Vaccination Competence (EDUVAC) i el seu objectiu és promoure la salut de la població als països de les institucions associades augmentant la cobertura de la vacunació.

El projecte pretén desenvolupar un curs de 3 ECTS, que serà digital i impartit en anglès, sobre l’atenció a la vacunació. La seva finalitat és millorar la qualitat i la rellevància de l’aprenentatge sobre vacunes i enfortir els coneixements, les habilitats i les actituds dels estudiants en la vacunació dels pacients. El projecte també preveu desenvolupar i avaluar el material didàctic per la vacunació a través d’un curs intensiu i que el material quedi disponible a posteriori per a ús internacional.