Imatge de la conferència inaugural que va fer el degà del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, Ramon Aigüadé.

El passat dimecres dia 20 la FCSB va celebrar la diada de Fisioteràpia organitzant diferents tallers i activitats sobre tècniques terapèutiques als estudiants d’aquesta disciplina. El degà del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, Ramon Aigüadé, va inaugurar la jornada amb una conferència sobre l’exercici terapèutic i la fisioteràpia.

Al llarg del dia es van anar succeint diverses activitats entre conferències i tallers pràctics dirigides a tots els estudiants del grau en funció de l’any que cursaven i segons els interessos de cadascú. La responsable de l’Àrea de Desenvolupament Professional i Relacions Institucionals del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, Roser Alfonso, va oferir una xerrada orientativa sobre sortides professionals per als alumnes de 4t curs, mentre que el grup Kinesis va presentar les sortides laborals que hi ha a França.

Per a aquests estudiants de cursos més avançats també hi va haver un taller de drenatge limfàtic manual a càrrec del professor Xavier Valeri, i un taller sobre l’exercici terapèutic per a persones amb malaltia pulmonar obstructiva crònica (EPOC) a càrrec del grup Kinesis, un seminari sobre ecografia musculoesquelètica a càrrec del professor de la Pere Comet i un seminari sobre el trastorn neurològic conegut amb el nom d’apràxia, a càrrec de la professora Roberta Ghedina.

Per als estudiants dels primers cursos hi va haver un taller sobre l’exercici de control postural a càrrec del professor Xavier Jaile i un taller sobre txikung, una teràpia medicinal d’origen xinès basada en el control de la respiració, que va oferir el professor Raül Verdaguer, expert en l’àmbit.

El coordinador del grau, Marc Vidal, va destacar que “aquest any la celebració de la Diada de Fisioteràpia ha estat un èxit en tots els sentits, de participació i de col·laboració” i va voler agrair la coordinació de la jornada al professor de la FCSB Daniel Jiménez, per la seva implicació.