La IV Jornada de Celebració del Dia Mundial de la Teràpia Ocupacional va reunir més de 80 persones a les Cotxeres de Sants, a Barcelona, per desenvolupar el tema “Receptant ocupacions: el rol del terapeuta ocupacional en la prescripció social” (#receptantocupacions). Terapeutes ocupacionals i altres professionals, estudiants, representants de col·legis professionals de disciplines afins i representants de l’administració pública es van trobar per analitzar la teràpia ocupacional mitjançant el diàleg entre diferents professionals experts en la matèria. L’acte es va dur a terme el 9 de novembre gràcies a la col·laboració entre el COTOC, la UVic-UCC i l’EUIT.

La taula inaugural va anar a càrrec dels representants de les tres entitats organitzadores; Angel Pérez de Gracia, degà del COTOC; Paola Galbany, degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC, i Montserrat Comellas, directora de l’EUIT. Just després Jordina Capella, tècnica superior de salut pública de la Generalitat de Catalunya, va parlar de la prescripció social a Catalunya i quin paper hi podrien tenir els terapeutes ocupacionals. A continuació, el professor de la UVic-UCC Josan Merchán va moderar una taula rodona amb la participació de Sergio Guzmán, del Parc de Salut Mar, i Cristina Garcia, de SOCINTO. Els experts van debatre sobre el rol del terapeuta ocupacional en l’atenció primària des de l’evidència científica.

Jennifer Grau, professora del grau en Teràpia Ocupacional de l’EUIT, va moderar la segona taula rodona sobre l’equilibri ocupacional amb Loreto González de l’EUIT, Judit Ferrer i Judit Rusiñol, docent de la FCSB i coordinadora del grau de Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC. Rusiñol va exposar una experiència pràctica sobre el que es podria considerar una bona praxi en la prescripció social/ocupacional. Finalment Silvia Ramos, del COTOC, va concloure l’acte.