Un grup de trenta persones del Centre Ocupacional de Sant Tomàs han participat per primera vegada en un projecte d’educació alimentària dissenyat per estudiants de tercer curs del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic-UCC. Es tracta d’una iniciativa d’aprenentatge i servei de la Universitat, que ha permès a les persones ateses “aprendre nous conceptes d’hàbits alimentaris, com són quins aliments s’han de consumir més, menys o quines quantitats són les més adequades”, explica Gisela Parareda, fisioterapeuta i responsable de l’Àrea de Salut del Centre Ocupacional de Calldetenes. Per Parareda, “el balanç d’aquesta col·laboració ha estat molt positiu, ja que els usuaris han après aspectes importants sobre com preparar-se esmorzars i berenars saludables; a més, els va agradar molt poder fer-ho a les instal·lacions de la Universitat”.

Els deu estudiants de Nutrició Humana i Dietètica van fer una detecció de necessitats de la comunitat i van dissenyar un programa d’educació alimentària de tres sessions educatives, que, tal com explica una de les professores del grau, Cristina Vaqué, “ha permès reforçar aspectes d’interès per a la comunitat i donar a conèixer les bases d’una alimentació saludable i sostenible, reforçar la ingesta diària de fruita i verdures, i adquirir habilitats a través de jocs i petites activitats pràctiques”. Per Vaqué “aquesta pràctica és una experiència que fomenta la creativitat, l’empatia, el pensament crític i altres competències, alhora que connecta l’acadèmia amb el món real”.