El passat dia 18 de juny va tenir lloc la jornada de bones pràctiques a la FCSB sobre experiències interprofessionals en la docència dels graus de l’àmbit de la salut amb l’objectiu de visibilitzar les diferents experiències d’educació interprofessional de la facultat i promoure noves activitats interprofessionals en els diferents graus.

La jornada va ser oberta per la Dra. Carmen Casal Angulo, de la Universitat de València, amb una conferència sobre l’aprenentatge interdisciplinari a través de la simulació clínica d’alta fidelitat, mostrant la seva experiència en la implementació de simulacions interdisciplinàries entre diversos graus i diferents facultats de l’àmbit de la salut. Seguidament, es van compartir 3 experiències implementades a diferents assignatures dels graus de la nostra facultat. La Judit Rusiñol Rodríquez i l’Eduard Minobes Molina van presentar una simulació desenvolupada entre estudiants de fisioteràpia i teràpia ocasional. En Josan Merchán Baeza va exposar la proposta d’un projecte desenvolupat entre estudiants de teràpia ocupacional i estudiants de multimèdia, i finalment l’Anna Vila Martí i la Núria Gorchs Font van compartir com treballaven un cas de trastorns de conducta alimentària entre estudiants d’infermeria, nutrició humana i dietètica i teràpia ocupacional.

La jornada va ser molt inspiradora. Va aportar fonaments i estratègies per repensar algunes de les activitats planificades i valorar la possibilitat de dissenyar-ne alguna de forma interdisciplinària, sempre que es puguin adequar als resultats d’aprenentatge vinculats a les assignatures.

Amb aquesta activitat, es tanca el primer curs acadèmic en què s’ha començat a desplegar el projecte estratègic d’interprofessionalitat a la FCSB, el qual té l’objectiu de formar dins les nostres aules a futurs professionals de la salut capaços de donar resposta a les complexes necessitats del sistema social i sanitari, el qual està tendint a una atenció cada vegada més integral i centrada en la persona.