La Pilar Turón va començar a la UVic l’any 1987, que en aquell moment eren els Estudis Universitaris de Vic, doncs la Universitat de Vic com a tal encara no estava constituïda. La Pilar és diplomada en Infermeria i llicenciada en Humanitats i gairebé sempre ha estat combinant la docència amb la gestió des de diferents àmbits com: coordinació de l’ensenyament d’Infermeria, coordinació de pràctiques hospitalàries, responsable d’inserció laboral, cap d’estudis i adjunta al Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat. Actualment, és professora del Departament de Ciències de la Salut Aplicades de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar on coordina i imparteix les assignatures de Cures infermeres a la Dona en la Maternitat i en la Salut Reproductiva i Cures Infermeres en la Infància i l’Adolescència. També coordina les pràctiques externes de l’àmbit comunitari. Tot això ho combina amb la gestió essent adjunta del Vicerectorat de Professorat.

Quin record tens del teu primer dia a la UVic?

De records en tinc molts. A banda de les presentacions que es feien al començament del curs per poder-nos conèixer i presentar-nos i que ja va explicar la meva companya Cinta Sadurní, recordo els primers dies que ens vam instal·lar a l’edifici B. Les obres havien acabat feia poc i hi havia molta humitat. Els papers que teníem al despatx quedaven ben humits i, en alguns casos, eren illegibles. Val a dir que no teníem ordinadors i que treballàvem a mà o amb màquina d’escriure!!!

Explica’ns una anècdota que t’hagi passat treballant a la FCSB.

D’anècdotes, amb tants anys, n’hi ha moltes, però ara mateix recordo que poc temps després de començar a la universitat, em van assignar la vigilància d’un examen d’una assignatura que jo no impartia. Era dels primers exàmens que vigilava. Al començar l’examen tot bé, però al cap d’una estona vaig veure que un estudiant tenia una “xuleta” en un paper ben plegat sota la cama, que de tant en tant treia. Uff, quin patir!!. Em sembla que em vaig posar més nerviosa jo que l’estudiant. Em va costar un munt demanar-li que me la donés i retirar-li l’examen, i tot i així em sembla que estava més vermella, angoixada i avergonyida jo que l’estudiant.

Explica’ns una cosa de tu que no sapiguem

Bé, això algú ja ho sap. M’agrada fer labors com mitja o ganxet. He fet bufandes, gorres, catifes, mantes… És una activitat que em va ensenyar la meva àvia quan jo era petita i sempre m’ha servit per “desconnectar”.

Fes-nos una recomanació, la que vulguis. Una lectura, un restaurant, un lloc per visitar, una excursió per fer, etc.

Una recomanació és una mini sèrie anomenada Unorthodox que explica en quatre episodis una història inspirada en la vida de Deborah Feldman, que va abandonar l’estricte comunitat Satmar (comunitat ultraortodoxa jueva) per trobar el seu camí, la seva pròpia veu.

A quina persona de la FCSB li passes el relleu?

A Miquel Àngel Palomo, com a PAS del Servei de Carreres Professionals, que està vinculat amb la FCSB en la gestió de les pràctiques externes.