La Maite Parés Teixidor va arribar a la UVic primer com a estudiant i més tard com a treballadora, d’això ja fa més de 20 anys! És mestra, va estudiar i titular-se a la UVic de Mestra d’Educació Primària, Mestra d’Educació Infantil i després va fer un Postgrau en Educació de Persones adultes. Per últim, va fer el postgrau de Mestra en especialitat en llengua anglesa per l’Escola Oficial d’Idiomes. Va començar treballant a la Secretaria Acadèmica de la Universitat de Vic com a suport, i després com a secretària acadèmica de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, que en aquell moment es coneixia com Escola Universitària de Ciències de la Salut. Actualment forma part de l’equip de l’Àrea de Gestió Acadèmica (AGA) de la UVic-UCC i desenvolupa tasques i gestions acadèmiques diverses (accés d’estudiants, matrícula, actes, expedients…) i és la persona de referència acadèmica de la FCSB dins de l’AGA.

Quin record tens del teu primer dia a la UVic?

Quan penso en el meu primer record a la UVic sempre és com a estudiant, va ser una època molt dolça. A la UVic m’hi vaig trobar molt a gust i vaig gaudir dels anys d’estudiant.

Després va venir, al cap d’un temps, l’etapa a la UVic com a treballadora. El meu primer dia va ser de nervis, la sensació d’espais grans, de molts ulls i moltes cares noves, d’interrogants sobre les tasques, la gestió acadèmica… però són sensacions ben bé de primerenca que després van esdevenint normalitat i deixen pas a altres de noves… tot canvi, com la vida mateixa, oi? Però sempre amb records agradables, que deixen bon regust… M’agrada la feina que desenvolupo a la UVic!!!

Explica’ns una anècdota que t’hagi passat treballant a la FCSB.

Uf! D’anècdotes moltes… amb el transcurs dels anys sí que m’he adonat que al principi era molt fàcil situar-me a ulls d’estudiants i amb anècdotes de joves, i cada vegada em situo més a ulls de pares i mares… fer-se gran té aquestes coses!!!

Les anècdotes que vull mencionar són les d’agraïment… millor quedar-se amb les gratificants, oi? A part de les paraules agraint la feina que fas, que ja és molt, recordo alguna capsa de bombons, i fins i tot una típica ensaïmada de Mallorca d’elaboració casolana que una mare em va fer arribar per agrair el bon tracte… sempre va bé!

Explica’ns una cosa de tu que no sapiguem.

Escric poemes, cites, paraules d’altri… a èpoques més i a èpoques menys… i sovint tinc la necessitat de parar i adonar-me que respiro (res, una mania com una altra) però també és veritat que moltes vegades quan acaba el dia em dic: “ufff…. he respirat avui???

Fes-nos una recomanació, la que vulguis. *una lectura, un restaurant, un lloc per visitar, una excursió per fer, etc.

M’ha costat molt fer tria… n’hi ha tantes de recomanacions possibles!!!

Però opto pel meu poble, Santa Eugènia de Berga, sóc ben santaeugenenca i tot i que el poble és “el principi i la fi, l’amor i l’odi, la veu i el silenci, la vida i la mor”, com diu encertadament Miquel Martí i Pol, per mi és la terra que m’ha vist néixer i créixer, m’agrada respirar-la i trepitjar-la i observar-la… li tinc una estima especial.

Com a segon lloc, i ben recomanat també, l’encant, l’aire, i les sensacions de l’Empordà.

A quina persona de la FCSB li passes el relleu? *condició: que sigui una persona que treballi en un àmbit diferent del teu.

A la Pilar Turón.