Aquest mes a l’Entre Nosaltres, parlem amb l’Emília Chirveches! L’Emília va estudiar Infermeria a Vic (del 1985 fins al 1988, una formació de 3 anys vinculada a una diplomatura) quan era una Escola adscrita a la Universitat Autònoma de Barcelona i estava ubicada a l’edifici actual del Rectorat. L’any 2013 es va doctorar per la Universitat de Barcelona en Ciències Infermeres.

Es va incorporar a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC l’any 2018, després de treballar com a infermera durant 30 anys al Consorci Hospitalari de Vic. Actualment, és professora al grau en Infermeria, on imparteix classes de Comunicació Terapèutica i Metodologia de la Recerca Quantitativa. Des del 2018 al 2020 va realitzar funcions com a directora del Departament de Ciències de la Salut Aplicades.

1. Quin record tens del teu primer dia a la UVic?

Recordo amb molta estima l’escalfor amb la qual em varen rebre al despatx B136, com les meves companyes i amigues infermeres em varen acollir i ajudar en la meva nova etapa personal i laboral. La veritat és que a pesar que havia pres la decisió de venir a treballar a la UVic, no tenia gaire clar les implicacions que comportava aquest pas.

2. Explica’ns una anècdota que t’hagi passat treballant a la FCSB.

Més d’una vegada m’he trobat amb persones de la UVic que pensaven que portava molts més anys treballant com a professora.

3. Explica’ns una cosa de tu que no sapiguem.

M’agrada molt la jardinera.

4. Fes-nos una recomanació, la que vulguis. *una lectura, un restaurant, un lloc per visitar, una excursió per fer, etc.

En aquests moments us recomano fer una excursió al Priorat, passejar per la serra del Montsant i visitar la Cartoixa d’Escaladei. Després podeu dinar al restaurant la Morera de Gratallops.

5. A quina persona de la FCSB li passes el relleu? *condició: que sigui una persona que treballi en un àmbit diferent del teu.

Mirari Ochandorena