Avui a l’Entre Nosaltres entrevistem a l’Anna Rovira i Sadurní. L’Anna es va diplomar en Infermeria a l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Barcelona l’any 1983. Una dècada després, va realitzar un postgrau en Teràpies Naturals a la UAB, l’any 1992 i un en Relacions Humanes i Tècniques grupals en Infermeria a la UB, l’any 1994. Posteriorment, els anys 2004 i 2012 va realitzar dos màsters relacionats amb la Infermeria. El vincle amb la UVic arriba el curs 1990- 91, en aquell moment Estudis Universitaris de Vic, quan encara no estava constituïda la universitat com a tal. Durant els últims anys ha estat professora agregada a la Facultat de Salut i Benestar impartint classes a diferents assignatures com Fonaments d’Infermeria, Teràpies complementàries, Atencions d’Infermeria en el dolor, i Estratègies en el dolor crònic. Actualment imparteix docència a l’assignatura Comunicació Terapèutica en Infermeria i als Pràcticums. És coordinadora de Pràcticums I i Teràpies Complementàries i coordina també les pràctiques de les assignatures PRÀCTICUM I i II. L’Anna assegura que en les diferents assignatures on imparteix classes ha anat desenvolupant l’aplicació d’estratègies mentals tan pels propis estudiants com per a la seva pràctica professional. Entenent que el tenir cura dels altres i d’un mateix va molt més enllà de la part física ,de la dimensió observable.

1. Quin record tens del teu primer dia a la UVic?

El record del meu primer dia als Estudis Universitaris de Vic va ser d’entrar a formar part d’una gran família, gairebé totes les professores es coneixien i els unia la passió per la infermeria. El tracte cordial i familiar va fer que l’arribada fos molt agradable i grata. Recordo que la primera trobada va ser al bar, on actualment hi ha els espais del plató de TV. Aquesta informalitat i familiaritat va facilitar la meva incorporació al equip. En relació a la docència recordo molt bé a quina aula vaig fer classe per primera vegada, recordo un munt de detalls: el grup d’estudiants, l’aula, les cadires, com anava jo vestida i com em sentia…. Vaig sortir de l‘aula dient-me “Això m’agrada” però tenia contractures a les cervicals, l’ansietat prèvia a la classe va ser important….Vaig regalar-me un bon massatge.

2. Explica’ns una anècdota que t’hagi passat treballant a la FCSB.

Recordo quan havíem de muntar els laboratoris nous d’infermeria, ja que només en teníem un. Ho vaig fer juntament amb l’Eva Rovira. Anàvem per diferents Centres Hospitalaris de Vic amb la furgoneta de l’Eva recollint material….A l’Hospital de la Santa Creu ens varen portar a la morgue per recollir camilles; a una casa particular, a veure un llit elèctric; a diferents empreses, per trobar material pel magatzem… realment en els inicis érem professores molt polivalents.

3. Explica’ns una cosa de tu que no sapiguem.

La meva faceta social la dedico al telèfon de l’Esperança. Des de fa un temps en soc voluntària. El telèfon de l’esperança és una organització privada sense ànim de lucre, que ofereix atenció social en un marc de total anonimat i confidencialitat. L’objectiu és millorar la qualitat de vida i el benestar emocional de les persones que viuen en situacions de solitud, incomunicació o que generen un patiment, contribuint així a crear una societat més solidària, acollidora i resilient. El telèfon funciona les 24 h, els 365 dies de l’any.

La meva faceta lúdica la dedico a la dansa, m’encanten tots els tipus de dansa i practico la Dansa del ventre… Ballar és vida. I en quant a la meva faceta “personal”, des de fa 2 anys estudio Kabbalah com a treball de creixement personal.

4. Fes-nos una recomanació, la que vulguis. *una lectura, un restaurant, un lloc per visitar, una excursió per fer, etc.

Us recomano qualsevol caminada pel Cabrerès però sobretot pujar a Cabrera on podreu gaudir d’unes vistes espectaculars i si el dia és clar, podreu veure el mar. Aprofiteu per menjar un bon arròs de pagès i si us ve degut us podeu emportar el llibre “El Collsacabra” de Joan Triadú per llegir a sota d’algun arbre de dalt el Pla i conèixer la zona.

5. A quina persona de la FCSB li passes el relleu?

Passo el relleu a en Xavier Jaile.