En el marc de l’assignatura Estratègies d’Educació Alimentària, del grau en Nutrició Humana i Dietètica, s’ha realitzat una activitat d’Aprenentatge i Servei amb l’Escola d’Adults El Montseny de Vic. Les docents Joy Ngo i Cristina Vaqué, van proposar als i a les estudiants presencials d’aquesta assignatura dissenyar un petit programa d’educació alimentària amb la finalitat de promoure els hàbits alimentaris dels estudiants de l’escola d’adults.

El programa s’ha implementat durant el mes de maig, realitzant sis tallers sobre les bases d’una alimentació equilibrada adaptada a les necessitats i característiques dels participants, aprendre com millorar la qualitat de la dieta utilitzant el mètode del plat, així com identificar el contingut de sucres i greixos dels aliments i productes alimentaris per reduir el seu consum. A cada una de les sessions desenvolupades van participar 16 persones.

La valoració de l’activitat d’aprenentatge i servei per totes les parts implicades; estudiants del Grau en Nutrició Humana i Dietètica, alumnes de l’Escola Adults del Montseny, docents de la UVic-UCC, i docents de l’Escola d’Adults del Montseny (Montserrat Maestre i Santi Moreno) amb qui es va co dissenyar la proposta d’aprenentatge i servei, és molt satisfactòria.

Al llarg de les properes setmanes s’establirà una trobada entre la UVic-UCC i l’Escola d’Adults del Montseny per fer-ne una avaluació més en profunditat i establir propostes de continuïtat de cara el pròxim curs acadèmic.