Durant aquests dies de confinament han sorgit diverses iniciatives de professors de la FCSB per difondre, a través de les xarxes socials, consells per promoure bons hàbits entre la població. Una bona alimentació per mantenir una dieta sana i equilibrada o exercicis per a les persones més grans són alguns dels continguts que han anat generant entre professors i estudiants dels diferents graus.

La professora Rosa Maria Espinosa del grau en Nutrició Humana i Dietètica, per exemple, ha penjat un vídeo on recomana que tothom segueixi amb la seva activitat habitual però intentant adaptar-la a dins de casa per seguir avançant amb les nostres vides. Per exemple, recomana que es mantinguin les visites amb els dietistes o altres professionals de la salut via digital, o que s’aprofiti aquest temps per millorar i aprendre sobre alimentació, o fins observa que pot ser una oportunitat per involucrar als nens i nenes en l’elaboració de menús saludables. Per altra banda, la professora Alba Reguant, del mateix grau, mostra diàriament una opció de menú per esmorzar, dinar, fer un snack i sopar de manera saludable, sostenible i fins i tot divertida, a través del seu compte d’Instagram.

Estudiants del grau en Fisioteràpia compartint els seus exercicis per a la gent gran a través de les xarxes socials.

Paral·lelament, des del grau en Fisioteràpia, els professors de l’assignatura Fisioteràpia en geriatria, Eduard Minobes, Javier Jerez i Helena Güell han animat als estudiants a fer la pràctica d’aquesta assignatura a través de les xarxes. Amb aquesta situació de confinament, ens trobem amb un augment de població gran sana que ha disminuït la seva activitat física i es troba en risc de desenvolupar síndromes geriàtriques o altres patologies de salut negatives com pot ser la immobilitat, caigudes, o sarcopènia, entre d’altres. Per tant, s’ha creat un perfil d’Instagram expressament per l’ocasió, a través del qual els estudiants d’aquesta assignatura comparteixen vídeos on mostren exercicis terapèutics que la gent gran independent pot practicar a casa seva.