Els estudiants de l’assignatura de Comunicació i Educació per a la Salut de 1r del grau en Teràpia Ocupacional van rebre la visita del terapeuta ocupacional César Cuevas Lara en l’última classe virtual del curs. César Cuevas treballa al Centre d’Investigació Biomèdica Navarrabiomed i ha liderat el projecte interdisciplinari de gamificació “Recorriendo Navarra”.

Aquest projecte es porta a terme a la planta de geriatria d’aguts de l’Hospital de Navarra i fomenta que els i les pacients adquireixin una rutina saludable durant la seva hospitalització i deambulin per la planta, sent així una alternativa a la situació coneguda com a “televisió-llit-butaca”. Aquesta rutina té per objectiu promoure l’activitat cognitiva, física i social de les i els pacients ingressats amb una proposta de gamificació basada en els vuit motors de la motivació i elements culturals que estimulen, a més, la reminiscència i el sentiment de pertinença al territori. I finalment, també contribueix a la millora de l’amabilitat de l’hospital.