Imatge d’una de les publicacions del perfil d’Instagram que han creat tres estudiants del grau en Fisioteràpia.

Durant l’últim curs del seu grau, un grup d’estudiants de Fisioteràpia han volgut incrementar la seva recerca sobre les últimes notícies de la professió per la qual es graduaran per complementar la seva formació i compartir els coneixements que n’obtenen. És per aquest motiu que els estudiants Romain Blanc, Maxime Lucas i Guilhem Andre Reffle han creat el perfil Physio Place a la xarxa social d’Instagram, que els permet difondre la cerca que fan i els seus coneixements, així com altres informacions que descobreixen o les seves pràctiques.

En aquest perfil hi comparteixen diversos conceptes. Ens expliquen que “el principal és presentar una patologia basada només en diverses referències recents (articles i revistes de l’àmbit). Llavors dividim les patologies en tres: fisiopatologia, diagnòstic de fisioteràpia i tractament de fisioteràpia.”

Però també han creat altres conceptes, com el “Fast & Fisio”, que consisteix en presentar, en 1 minut, una tècnica, un mètode, una idea o un avançament que s’hagi fet en algun camp relacionat. Molts d’aquests vídeos els graven a les instal·lacions audiovisuals de la UVic. També creen una gran quantitat d’infografies per presentar conceptes bàsics amb l’objectiu d’ajudar i informar a altres fisioterapeutes.

Fotografia d’un dels vídeos que graven els estudiants.

“A les stories d’Instagram també fem preguntes i casos clínics, i compartim coses sobre fisioteràpia que considerem d’interès”, ens expliquen. El perfil, que està obert al públic i és en llengua francesa perquè és la seva llengua materna, és molt actiu i ja compten amb més de 2.500 seguidors.