El projecte INTERACT (Interdisciplinary Cooperation in Psychosocial Interventions), en el qual participa la UVic-UCC a través del grup de recerca en Salut Mental i Innovació Social (SaMIS), arribarà a final d’any al seu equador. Coincidint amb aquest moment, a finals d’octubre van tenir lloc unes jornades de disseminació a Atenes, on van participar el coordinador del grup de recerca, Salvador Simó, i els estudiants del grau en Teràpia Ocupacional Alba Rosell, Mariela de Eguia i Jaume Casas.

En el transcurs de la trobada, els representants de la UVic-UCC van intervenir en jornades i visites de formació acompanyats de l’emprenedor i escriptor Ousmane Umar, un dels ponents del programa.

INTERACT és un projecte Erasmus+ centrat en l’atenció psicosocial a persones refugiades, que té com a objectiu principal identificar i difondre les millors praxis europees en el tractament psicosocial de les persones refugiades. També treballa per a la creació de materials interdisciplinaris per a la docència universitària a nivell europeu i per tenir incidència en les polítiques d’atenció psicosocial a aquest col·lectiu de persones. El grup de recerca SaMIS hi participa liderant la dimensió de recerca associada al projecte.

A banda de la UVic-UCC, en el projecte hi participen el Karolinska Institutet (Suècia), la Universitat Nacional d’Atenes (Grècia), el Hochscholen Berlin (Alemanya) i HCI Productions (Finlandia). Abans d’aquesta trobada a Grècia, al llarg d’aquest any ja han tingut lloc unes jornades a Berlín i una trobada a la UVic-UCC a la qual va participar la degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Paola Galbany.