Afavorir la salut de les persones amb demència i Alzheimer i la seva participació social a través de l’art i la cultura és l’objectiu del programa Cultura i Alzheimer. Aquest programa, que ha encetat avui les activitats del segon semestre, és promogut per l’Ajuntament de Vic, coordinat per la UVic-UCC i compta amb la col·laboració del Museu d’Art Medieval (MEV), el Centre d’Arts Contemporànies (ACVic), Cineclub, l’ETC o Vicpuntzero.

Durant la presentació que ha tingut lloc al Museu d’art Medieval, la regidora de Cultura, Bet Piella, ha remarcat que l’Ajuntament de Vic treballa per promoure iniciatives que afavoreixin la salut i consolidi Vic com a ciutat que ofereix benestar i qualitat de vida des de diferents perspectives.

L’art i la cultura són uns instruments molt eficaços per millorar el benestar emocional i cognitiu de les persones amb Alzheimer i la seva participació social. Per això, la regidora de Benestar i Família, Núria Homs, ha afirmat que “la ciutat es fa càrrec de les persones en totes les etapes de la vida, també en la vellesa, centrant-se en l’acompanyament d’aquelles que pateixen la malaltia, de les que en tenen cura i de les seves les famílies”.

Per la seva banda, el vicedegà de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar, Xavier Jordana, ha destacat que “la Universitat és un centre de docència i recerca, que té el deure d’estar presents en totes les etapes de la vida dels ciutadans”. També el coordinador del programa, Salvador Simó, “ha agraït la suma per treballar i afavorir el benestar de les persones”.

Per últim, el director del Museu Episcopal de Vic, Oriol Picas, ha destacat l’estreta relació entre la cultura i la salut de les persones. “Des del Museu també tenim un compromís amb la salut i el benestar de les persones, i creiem que la cultura i la tradició Medieval poden ajudar a millorar el seu estat”.

Totes les activitats culturals programades potencien l’humor i l’autoestima, afavoreixen la comunicació amb persones cuidadores i famílies i trenquen estigmes i l’aïllament amb què es poden trobar.

Fins al mes de juny s’han programat diverses activitats culturals per afavorir el benestar de persones amb demència i Alzheimer en diversos equipaments culturals de la ciutat com el Museu d’Art Medieval (MEV), Centre d’Arts Contemporànies (ACVic), l’ETC o al Vicpuntzero.

Més informació aquí.