El World Federation of Occupational Therapists Journal ha publicat un article que han elaborat un equip d’investigadors de la Sorbona de França i de la Universitat Laval del Canadà on ha participat el professor de la Facultat de Ciències de la Salut del Benestar i codirector de la Càtedra de Salut Mental de la UVic-UCC, el Dr. Salvador Simó.

L’article, sota el títol Building occupational therapy practice ecological based occupations and ecosystem sustainability: exploring the concept of eco-occupation to support intergenerational occupational justice, proposa als terapeutes ocupacionals assumir el paper d’actuar de manera eco-responsable envers la població, i defineix diversos conceptes per donar suport als terapeutes ocupacionals per comprendre els reptes actuals i futurs de les poblacions, especialment als més vulnerables a la crisi climàtica i ecològica. Aquests conceptes pretenen mantenir l’equilibri dels ecosistemes, promoure les ocupacions ecològiques i donar suport a la justícia ocupacional intergeneracional. Segons Simó, “es tracta també de dedicar-nos a construir la nostra identitat professional per donar sentit a les nostres noves activitats professionals i donar suport a una teràpia ocupacional eco-social i sostenible”.

En l’article el Dr. Salvador Simó parteix dels seus projectes de recerca per reflexionar amb la resta d’investigadors sobre el desenvolupament de projectes que tinguin un impacte social i ecològic al mateix temps, com a estratègia per confrontar els problemes ecològics i d’inquietud extrema que confronta la humanitat, en consonància als objectius marcats per l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

El Doctor Salvador Simó.