El diari digital Catorze.cat ha destacat el projecte “Sent x 100” dissenyat i coordinat des del grau en Teràpia Ocupacional de la FCSB amb el professor Salvador Simó al capdavant. Es tracta d’un projecte interdisciplinari i que ha tingut la col·laboració d’artistes de primer nivell.

L’objectiu d’aquest projecte és garantir el benestar emocional dels infants a les escoles, fet que ara mateix reprèn especial importància, ja que amb la situació d’emergència causada per Covid-19 s’ha posat d’especial rellevància cuidar aquest benestar emocional dels nens i nenes per prevenir el fracàs escolar.

El programa s’articula a través de tallers i activitats extraescolars que serveixen de marc perquè els infants aprenguin a identificar les seves pròpies emocions, a autogestionar-les i a tenir cura dels seus companys.

Actualment el projecte es desenvolupa a l’Escola de les Dominiques de Vic, amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic, i ja s’ha dut a termes en altres escoles i ha rebut premis per a la innovació social en l’àmbit nacional.

L’èxit d’aquest projecte és un indicador que demostra que els projectes de Teràpia Ocupacional liderats des de la FCSB estan basats en la innovació i pretenen crear un alt impacte en la comunitat.

Josep Maria Roma, en una de les sessions de benestar emocional del projecte “Sent x 100”.