Aquesta setmana el grau en Teràpia ocupacional ha organitzat el Congrés Artteràpia, dirigit a estudiants de batxillerat per a donar-los a conèixer la professió. La FCSB ha acollit a una setantena d’estudiants de l’Institut Baix Montseny de Sant Celoni i de l’Institut Vall del Tenes de Santa Eulàllia de Ronsana, tots alumnes del batxillerat artístic. Judit Rusiñol, coordinadora del grau, va rebre als estudiants a la sala Mercè Torrents, i la professora Tamara Gastelaars va organitzar la jornada.

La ponència inaugural va mostrar el projecte de parelles artístiques i les vivències en primera persona, a càrrec de Jaume Cases, doctorand, terapeuta ocupacional i exestudiant del grau, i Alexandra Jorquera i Xavier Pujol com a parella artística, amb el professor Salvador Simó moderant l’activitat.

Després d’una pausa per esmorzar, els estudiants van començar un seguit de tallers. El primer es va enfocar en la fabricació digital, a càrrec de Néstor Aparicio, doctorand i terapeuta ocupacional, professor associat de la FCSB. Seguidament, es va dur a terme el taller “L’art i la cultura pel benestar i la participació social”, a càrrec de Jaume Cases. “Res és veritat, tot està permès”, a càrrec de Marco Antonio Raya, terapeuta ocupacional i professor de la FCSB, va ser el següent taller. Finalment, el taller de “Moviment, expressió i vincles: fomentant la comunicació, inclusió i contacte amb la diversitat funcional” a càrrec d’Uma Maraval, artterapeuta, terapeuta psicocortical i pedagoga somàtica i expressiva del moviment, va posar punt i final a la jornada.

L’èxit d’aquest congrés segueix la línia dels congressos celebrats en cursos anteriors i també previstos per aquest proper any, que faciliten apropar aquest grau als estudiants de cicles formatius i batxillerats, com a possibles futurs universitaris d’aquest àmbit.