Rubén Mateu, CEO de Roots Center, i Eduard Mias, fisioterapeuta de rugbi a Irlanda, són tots dos exestudiants del grau en Fisioteràpia de la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar de la UVic-UCC. En motiu dels 25 anys del grau, l’edició especial d’El 9 Nou en col·laboració amb la UVic ha entrevistat als dos fisioterapeutes.

Rubén Mateu, fisioterapeuta de les germanes Williams durant més de 10 anys, explica la seva experiència a la UVic i recorda els seus inicis a la universitat. Després d’accedir a la carrera que sempre havia somiat, com explica ell mateix, va continuar estudiant a Madrid i a França, on va viure 13 anys. Després dels atemptats de París va decidir tornar a casa, i un cop aquí va apuntar-se a una oferta de feina per ser el fisioterapeuta d’una tennista professional. Rubén Mateu va superar la selecció de personal sense saber amb qui hauria de treballar, i quan finalment va ser el fisioterapeuta escollit li van revelar que la jugadora en qüestió era Serena Williams. Més tard, també va treballar amb la germana, Venus Williams.

L’Eduard Mias, fisioterapeuta de la selecció de rugbi d’Irlanda des del 2011, explica que la UVic va ser la seva primera opció per estudiar Fisioteràpia i que després d’estudiar la carrera, va trobar feina just tres dies després de titular-se. Uns quants anys més tard li va arribar l’oferta per treballar com a fisioterapeuta de la selecció d’Irlanda. Per ell, “la UVic va ser una gran base acadèmica i el trampolí perfecte per aprendre a volar”.