El passat dia 13 de desembre va tenir lloc la XVI Jornada PAAS (pla integral per a la promoció de la salut mitjançant l’activitat física i l’alimentació saludable) organitzada per l’Agència de salut pública de Catalunya. El lema de la jornada va ser “Un PAAS endavant en temps de crisis”. La jornada estava organitzada en dues parts: una primera part amb ponències sobre els efectes de les crisis actuals en la salut de la població i una segona part amb dinàmiques grupals.
Les ponències inaugurals van comptar amb la participació de Carmen Cabezas, secretària de Salut Pública de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPACT), Beatriz González López-Valcárcel Catedràtica d’economia a la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, i la Subdirectora general de promoció de la salut de l’ASPACT, la Sra. Ana Bocio. Per altra banda, les dinàmiques de treball es van generar al voltant de 3 eixos: la promoció de l’envelliment saludable, l’alimentació saludable en la primera infància, i la promoció de l’activitat física. Cada grup de treball estava format per 30 experts/es convidats/des de diferents entorns i disciplines professionals del territori Català.
La professora Cristina Vaqué-Crusellas, del Grau en Nutrició Humana i Dietètica va assistir-hi com a representat acadèmica de l’àmbit de la nutrició comunitària, participant activament en el grup de treball d’alimentació, que van centrar el seu treball en l’adaptació del fullet divulgatiu per promoure l’alimentació saludable en la primera infància, dirigit a població amb mancances de comprensió i coneixement de la llengua catalana. La Cloenda va ser a càrrec de Jordi Salas-Salvadó (catedràtic de Nutrició de la Universitat Rovira i Virgili) destacant el paper clau dels estils de vida i entorns saludables, destacant el rol de l’alimentació, en la promoció de la salut a totes les etapes vitals, i va tenir lloc l’emotiu homenatge a la Doctora Conxa Castell Abat, en reconeixement de la seva dilatada trajectòria a l’Agència de Salut Pública de Catalunya, Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.