El professor Sergi Cazorla participa en el projecte “RVENF: Aplicació de tecnologies emergents en la docència del Grau d’Infermeria: metavers i realitat virtual”, que té per objectiu adaptar la formació universitària als desafiaments tecnològics actuals i futurs, millorant la qualitat docent mitjançant la integració de tecnologies emergents com la realitat virtual i el metavers.

En els darrers anys, les tecnologies emergents han transformat el panorama educatiu, que permet la creació de simulacions realistes que milloren la motivació de l’alumnat i ofereixen noves possibilitats d’aprenentatge a distància. No obstant això, la seva implementació requereix una constant adaptació per part del personal docent, que enfronta el repte d’incorporar aquestes eines de manera eficaç com a metodologia d’ensenyament-aprenentatge.

Amb el projecte RVENF es proposa desenvolupar un escenari de realitat virtual en el metavers, on l’estudiantat podrà interactuar amb un pacient adult hospitalitzat, simulant una situació clínica realista. S’abordaran competències i habilitats de l’alumnat en les assignatures d’Història, Metodologia i Infermeria Clínica, en els tres centres universitaris.

A més, pretén identificar les barreres i oportunitats que troben els docents a l’hora d’integrar aquestes tecnologies en l’ensenyament del Grau d’Infermeria. Aquest enfocament mixt, que combina la recerca qualitativa i el desenvolupament d’entorns virtuals, cerca aprofundir en les experiències i perspectives del professorat universitari per generar bones pràctiques i experiències docents que es puguin replicar en el futur. La iniciativa representa un pas decisiu en l’evolució de la docència en el grau d’Infermeria, on les competències tecnològiques són cada cop més sol·licitades.

És un projecte liderat per la Dra. Fernández, investigadora del Departament d’Infermeria de la Universitat de Sevilla (US) I en el qual participen investigadors de la Universitat de Barcelona I la Universitat de Vic-UCC. Aquesta iniciativa s’emmarca en la innovació docent, i ha estat finançada pel IV Pla Propi de Docència de la Universitat de Sevilla per al curs 2024/2025.