Aquest dijous 19 de desembre ha tingut lloc, al teatre Atlàntida de Vic, el Concert de Nadal en el marc del projecte “Vic: Art, Cultura i Alzheimer”, on estudiants de l’Escola de Música de Vic EMVIC han actuat per 25 persones amb demència i els seus familiars, tocant un repertori de cançons típiques de Nadal. En el mateix concert hi han participat estudiants del grau en Teràpia Ocupacional en el marc de la metodologia d’aprenentatge servei universitari.

Es tracta d’un projecte liderat pel grup de recerca Salut Mental i Innovació Social GR SaMIS amb la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials, amb Ajuntament de Vic i el CCCB, que ha convertit la ciutat en una “Art dementia friendly city“. En el mateix projecte, tres museus de Vic (el Museu de l’Art de la Pell, el Museu Episcopal, i l’AcVIC), dues orquestres (l’Orquestra Inclusiva de Vic i l’EMVIC), el CineClub Vic i la Farinera, organitzen activitats específiques per les persones amb demència i Alzheimer, cuidadors i famílies, en una programació anual que s’ampilarà al 2020.

Sobre el programa, el grup de recerca SaMIS desenvolupa una tasca de recerca mixta per conèixer l’impacte de l’art i la cultura en les persones amb demència o malaltia mental, cuidadors i familiars. És un projecte que ja ha liderat en col·laboració amb el CCCB i l’Auditoria Nacional de Catalunya prèviament, i que ara està coliderant amb el Museu Thyssen de Madrid amb persones amb malaltia mental. Els resultats mostren l’impacte positiu en el benestar i la participació social dels usuaris.