La professora del grau en Infermeria Cinta Sadurní va participar en la jornada sobre “La història com a eina per analitzar el present i construir el futur de la professió”, organitzada per l’Associació Febe i la Universitat Rovira i Virgili, el 17 de juny passat. L’esdeveniment va reunir professionals del sector de la salut i va ser l’escenari per abordar temes rellevants per al futur de la professió.

Durant la jornada es van establir diversos acords amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament de la professió infermera i potenciar l’humanisme en les ciències de la salut. Un dels acords clau va ser l’aprofundiment en la utilització de materials docents vinculats amb el tema de la jornada i proporcionar als estudiants i professionals els recursos actualitzats que permetin comprendre millor l’evolució de la professió i el seu impacte en el present.

A més, es va acordar redactar un document de suport a la potenciació de l’humanisme en les ciències de la salut. Aquest document tindrà com a finalitat principal destacar la importància de valors com la compassió, l’empatia i la relació de confiança amb el pacient en el camp de la salut. L’objectiu és promoure una atenció més humana i integral que posi l’èmfasi en el benestar global de les persones ateses.