La Blanca Ribot Serra és de Figueres i va arribar a la UVic l’any 2016. És llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat Rovira i Virgili, i actualment és la responsable de pràctiques del grau en Nutrició Humana i Dietètica i també representa el PDI al Consell de Govern de la FCSB. És professora del Departament de Ciències de la Salut Aplicades i ens explica que el que més li agrada de la nutrició és que amb uns bons hàbits alimentaris, algunes patologies es puguin prevenir o fins i tot curar.

Blanca Ribot Serra

Quin record tens del teu primer dia a la UVic?

El primer dia a la UVic el recordo ple de nervis. Vaig entrar per cobrir una part de la baixa per maternitat de l’Anna Vila i calia valorar les exposicions orals dels estudiants de Nutrició que havien fet el Pràcticum III. Un cop vaig trobar l’aula, recordo passar molta calor, però no us sé dir si era pel neguit perquè ni l’ordinador ni el projector no es volien engegar, o si era per la calor pròpia del mes de juny… En tot cas, tant és, perquè al final tot va anar com una seda!

Explica’ns una anècdota que t’hagi passat treballant a la FCSB.

D’anècdotes en podríem trobar un munt i se’m fa difícil escollir-ne una… potser una de les més recents és la d’aquest curs a l’assignatura de Tecnologia culinària.

Generalment es va al Laboratori del gust a fer diverses coccions. Doncs en una d’aquestes classes, estàvem fent unes patates fregides i, de cop, la paella es va incendiar! Afortunadament, ho vam poder controlar i ho vam apagar ben de pressa posant la tapa al damunt per ofegar les flames… però és que ens va passar 3 vegades en aquella mateixa classe!

I, per si no n’hi hagués prou, una de les paelles es va quedar enganxada a la bàscula on s’havia de pesar l’oli… En acabar la classe, fent broma, els hi vaig dir: “Estic aprenent molt amb vosaltres!”, a la que un dels estudiants em va contestar: “Crec que estàs aprenent més tu amb nosaltres, que nosaltres amb tu!”. Us imagineu la meva cara?! Al final vam acabar rient tots, sobretot quan el noi es va adonar del que m’acabava de dir!

Explica’ns una cosa de tu que no sapiguem.

Molts de vosaltres ja ho sabeu, però abans de ser dietista-nutricionista em vaig llicenciar en Administració i Direcció d’Empreses. Això no té més importància que la que se li vulgui donar, però el cert és que vaig començar la carrera de Nutrició Humana i Dietètica amb més il·lusió que si fos la primera carrera, i tantes eren les ganes que aquell any em vaig fer voluntària a tot el que va anar sorgint. I així és com vaig acabar al mig de la selva amazònica fent educació nutricional en un projecte solidari!

Fes-nos una recomanació, la que vulguis.

Si us ve de gust anar el teatre i encara no l’heu vista, us recomano l’obra de teatre “Escape Room” amb en Joel Joan. És una comèdia que no us deixarà indiferents! I, per altra banda, també recomano el programa de Catalunya Ràdio “Crims” del periodista Carles Porta perquè té un format molt interessant. Explica fets criminals sempre basats en històries reals que s’han produït en la història recent de Catalunya i com s’han anat investigant. Actualment s’està emetent en format televisiu per TV3 i està tenint molt èxit, però jo encara no l’he vist… així que em quedo amb els podcasts de la ràdio que van molt bé per escoltar al cotxe!

Per acabar, a quina persona de la FCSB li passes el relleu?

Passo el relleu a la Míriam Molas.