Aquesta setmana s’ha celebrat el congrés CIDUI 2016 i n’hem sortit amb una colla de notes que esperem anar compartint durant els propers dies. Per començar, compartirem un video sobre la metodologia de classe inversa (flipped classroom) que va incloure Filip Dochy a la seva conferència titulada High impact Learning and “a shared vision” in Higher Education: How do we really create impact on our learners?.

El video en qüestió és molt interessant perquè explica una experiència concreta utilitzant aquesta metodologia en una assignatura de Psicologia. En ella, el Dr. Steven Toaddy no només enregistra els seus propis videos per tal que els estudiants puguin consultar la teoria abans d’anar a les classes presencials, sino que també enregistra part del treball que després els estudiants desenvolupen a classe treballant en grup. D’aquesta manera, a banda de la creació col·laborativa de coneixement, es va construint un registre que podrà servir a altres persones.

El video es titula Flipping the large enrollment Psychology classroom – NC State University i es pot veure a continuació:

Tibant del fil, però, hem descobert que aquest video és només un dels molts publicats per Toaddy sobre el mateix tema. En aquest sentit, pot ser molt enriquidor consultar la llista FAQ. Flipped classroom training program, que al seu torn està inclosa dins un canal del Dr. Lodge McCammon anomenat Flipped teacher training.