montserrat-iborraUna de les comunicacions del congrés CIDUI 2016 portava per títol Implementación del aula invertida en la asignatura Informática Aplicada del grado de Ingeniería Química de la Universidad de Barcelona (autors: Montserrat Iborra Urios, Eliana Ramírez Rangel, Jordi Hug Badía Corcoles i Roger Bringué Tomás).

A la comunicació, Montserrat Iborra va explicar com porten a la pràctica la metodologia de classe inversa i va manifestar la seva satisfacció amb l’experiència realitzada i la voluntat de seguir treballant en aquesta línia. Tot i que cal tenir cura a l’hora de fer la planificació per tal de no sobrecarregar els estudiants, els resultats dels grups que han treballat amb aquest sistema són millors que els que han seguit la mateixa assignatura amb l’enfocament tradicional.

A partir del que vam escoltar durant aquesta intervenció hem elaborat un esquema ampliat que pot servir de base per nous professors que pensin que val la pena explorar aquesta metodologia:

classe-inversa

Aquesta nota i l’esquema que conté queden oberts a la participació de qualsevol que hi vulgui fer aportacions: experiències pròpies, suggeriments de millora en la proposta, etc.